En till mej närstående fick för sig att flytta. men hade några frågor av visst administrativt slag.
Hur som vi ringer Adressändringen, placeras i en tonvals styrd kö, med " knappa 1 osv" val. Efter en bra stund anträffar till slut en människa, som trots konsultation av mera erfaren kollega konstaterat att detta är säkert en fråga för Skatteverket!
Nåväl får väl ringa dit då, och återigen tonvalsstyrd kö " knappa 1 osv ", tar en stund men då samtalet kopplats fram konstateras att detta borde vara en sak för Försäkringskassan!
Vad händer då, jo efter en välförtjänt kopp kaffe, så börjar Föräkringskassans tonvals växel spruta fram alternativa nr att knappa in för att slutligen nå fram till handläggare, som just gått på lunch, åter kl 13.30!
Skam den som ger sig 13.30 rings upp igen, ja ni kan storien om växelknappningen, 1 osv, men slutligen dyker en förmodas mätt handläggare upp och , återigen efter visst huvudbry och internt samråd på kassan konstateras, att detta är bestämt en fråga för Pensionsmyndigheten!
Min vän står just nu i valet o kvalet att , välj 1 Ring pensionsmyndigheten; välj 2, därstädes vänta på en handläggare, välj 3!
Ge fan i att flytta!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar