tisdag 3 juli 2012

Ode to a good friend!



Här ligger min gamla Eddy, o mår rätt bra med mej! tror  det är i Hästnäs. Tack Åke o Marie!
Fäler just nu en tår!

Vet hur det känns att ta bort en bästa vän. Sonja, VET!

Finns inget som kan ta bort smärtan ifrån dej. Men känn mitt försök då , att får överföra känsla!!!!!!!

Glömmer ej min känsla då jag åkte in med vetskap att jag skulle åka hem utan Eddy i april 2001!

Grät på vägen dit, där och på vägen hem, fick stanna 2-3 gånger de 3 milen från Örebro till Linde.

Och sen från o till i en vecka. ! o utan Skam!

Min bästa vän var borta !



Även om  jag, som Du nu, vet visste att vi gav vår kamrat frid, att behöva känna mer smärta o skit, gråter jag med Dej. O Ymer !

Men, min vän, jag vet,!

Min morfar kom tillbaka efter  att ha gått bort, precis som han lovat, som en bofink i Runnaby, hans sommarstuga,  o satte sig på min arm och berättade!



Ingen förstod, varför jag satt där jag satt, ropade o stojade! Eric, min pojk! Kom o sa! Farsan, pratar du med Morfar Kalle!

Ja nickade o han gick o sa till dom andra, LÅT FARSAN VARA IFRED!  Då var han 10 år !

En av de få gånger jag blev rasande på Ingegerd!

Hon, fattade ingenting! O Skrattade !! Just då hatade henne!

Men, naturligtvis var det mer mitt fel än hennes!  Hon knnde väl inte känna vad jag kände!



Å du! Hade du det läst detta som ett vanligt brev hade du sett tårar på pappret!



Men, Om en inte allt för avlägsen tid, ja ingen dödsångest eller så här,  Kommer jag träffa morfar, morsan, Eddy, Bamse, Ymer på andra sidan !



O tro nu inte jag är speciellt religös!



MEN

Jag VET,

Har talat flera gånger med min morfar!



Dom vi älskar älskar  dej!

O speciellt på andra sidan!



Så ge Ymer en kram från mej o Konjak på torsdag! O berätta för honom att vi också hade älskat honom!!





Kram JannE

Inga kommentarer: