onsdag 27 februari 2013

En helt vanlig dag i mitt liv som slutade igår!

Jag o min Konjak!
var dag, vid 8 tiden, en nos som kollar, är du vaken gubbe?
Sen ut på muggen, påklädning, sätt på kaffe, och vid 8:de skeden, gläfset som innebär, snabba på, gubbe, jag vill ut!!
Sen snabbt ut i trädgård för att kolla ev, invasion av katter, morgonpinka medans gubben stapplar ut o hämta tidning!
Sen kaffedrickning o tidningsläsning innan dagens först cykeltur, och postläsning, Pyret måhända har varit ute!
Hemkommna blir det frukost o sen lite slappa i korgen eller på altanen om vädret så tillåter.
Måhända ett "ut o åka koppel" fram och kommandot " åka bilen" ner i garaget  o hoppa in! Vart ska vi? Ica-Kvavsjön-hämta matte-Anita i Ingelshyttan? Hur som, finns säkert nån o skälla på under färden!
Hemkommna måhända ny cykeltur, slappa, fixa i trädgård, drivhus eller?
Och så går dagen för mej o min kompis, beroende på årstiderna, mera ute eller inne, tills det är dax för kvällscykling, kvällsmaskens o mera smaskens.
Avslutas vid 9 - halv 10 tiden med Frolic letning i trädgård, kvällspinkning och sova i korgen! 
Tyvärr!

Någon sådan dag för vi ej uppleva mer, Konjaken är i hundhimlen och tårarna på gubben droppar på tangentbordet.
Tack min Konjak för våra  10 år!
Och jag sörjer dej mycket!

Inga kommentarer: